Старшокласникам

ЗНО з математики: особливості тесту 2015 року

 

Завданням зовнішнього незалежного оцінювання з математики є оцінка підготовленості учасників тестування з метою конкурсного відбору для навчання у вищих навчальних закладах.

Зміст сертифікаційних робіт ЗНО базового та поглибленого рівнів визначається на основіПрограми зовнішнього незалежного оцінювання з математики для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти. 

СЕРТИФІКАЦІЙНА РОБОТА ЗНО БАЗОВОГО РІВНЯ З МАТЕМАТИКИ

 

Сертифікаційна робота базового рівня з математики містить 30 завдань, на виконання яких буде відведено 130 хвилин.

Тест ЗНО з математики базового рівня складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності та завдань відкритої форми з короткою відповіддю.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді - до кожного із завдань подано п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.

До тесту ЗНО базового рівня з математики включено 20 завдань з вибором однієї правильної відповіді від №1 до № 20, що будуть оцінені в 0 або 1 бал. 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.

Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити «логічні пари»). Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

До тесту базового рівня з математики включено 4 завдання на встановлення відповідності з №21 до № 24, що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали. 1 бал буде зарахований за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.

Завдання відкритої форми з короткою відповіддю - під час виконання цих завдань учасник має вписати отриманий числовий результат тієї розмірності, яка вказана в умові завдання, до бланка відповідей А. До тесту включено 6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю від №25 до № 30.

Завдання №25 і 26 є структурованими і складаються з двох частин, відповідь до кожної з яких оцінюється 0 або 1 балом. Якщо зазначено обидві неправильні відповіді або завдання взагалі не виконано, учасник одержує 0 балів. Максимальний бал за виконання структурованого завдання – 2.

Завдання №27–30 оцінюються 0 або 2 балами: 2 бали, якщо зазначено правильну відповідь; 0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або завдання взагалі не виконано.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з математики базового рівня, – 48.

Увага! Розв’язання завдань у чернетці не перевіряються і до уваги не беруться.

СЕРТИФІКАЦІЙНА РОБОТА ЗНО ПОГЛИБЛЕНОГО РІВНЯ З МАТЕМАТИКИ

 

Сертифікаційна робота поглибленого рівня з математики містить 36 завдань (30 завдань базового рівня та 6 завдань поглибленого рівня), на виконання яких буде відведено 210 хвилин (130 хвилин на виконання завдань базового рівня та 80 хвилин на виконання завдань поглибленого рівня).

Тест ЗНО з математики поглибленого рівня складається із завдань чотирьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді (базовий рівень), завдань на встановлення відповідності (базовий рівень), завдань відкритої форми з короткою відповіддю (базовий рівень та поглиблений рівень) та завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю (поглиблений рівень).

Завдання з вибором однієї правильної відповіді - до кожного із завдань подано п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.

До тесту ЗНО з математики включено 20 завдань з вибором однієї правильної відповіді від №1 до № –20, що будуть оцінені в 0 або 1 бал. 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.

Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити «логічні пари»). Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

До тесту ЗНО з математики включено 4 завдання на встановлення відповідності з №21 до № 24, що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали. 1 бал буде зарахований за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.

Завдання відкритої форми з короткою відповіддю - під час виконання цих завдань учасник має вписати отриманий числовий результат тієї розмірності, яка вказана в умові завдання, до бланка відповідей А (базовий рівень) і бланка відповідей Б (поглиблений рівень).

До тесту ЗНО з математики включено 10 завдань відкритої форми з короткою відповіддю, п’ять з яких є завданнями базового рівня від № 25 до № 30, та п’ять є завданнями поглибленого рівня від №31 до № 34.

Завдання № 25 і 26 є структурованими і складаються з двох частин, відповідь до кожної з яких оцінюється 0 або 1 балом. Якщо зазначено обидві неправильні відповіді або завдання взагалі не виконано, учасник одержує 0 балів. Максимальний бал за виконання структурованого завдання – 2.

Завдання № 27–34 оцінюються 0 або 2 балами: 2 бали, якщо зазначено правильну відповідь; 0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або завдання взагалі не виконано.

Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю - під час виконання цих завдань учасник має розробити спосіб розв’язання, використовуючи в новій нестандартній ситуації знання з різних розділів курсу геометрії або алгебри і початків аналізу, правильно виконати рисунок до завдання (якщо цього потребує процес розв’язання), розв’язати завдання й обґрунтувати етапи розв’язання, чітко записати все вищезазначене та відповідь до бланка відповідей Б.

До тест ЗНО з математики включено два завдання цієї форми № 35 та № 36, які мають поглиблений рівень складності.

Виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю №35 оцінюється 0, 1, 2, 3 або 4 балами; завдання № 36 – 0, 1, 2, 3, 4, 5 або 6 балами за критеріями змісту.

Увага! Правильна відповідь до завдань 35, 36 за відсутності тексту розв’язання оцінюється в 0 балів.

Розв’язання, що не відповідає умові завдань 35, 36, оцінюється в 0 балів.

Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з математики поглибленого рівня дорівнює 66 балам.

Розв’язання завдань у чернетці не перевіряються і до уваги не беруться.

При підготовці до тестування зверніть увагу на програму зовнішнього незалежного оцінювання з математики, відповідно до якої розроблено зміст тесту. Завдання ЗНО з математики полягає у тому, щоб оцінити знання та вміння учасників тестування:

  • будувати математичні моделі реальних об'єктів, процесів i явищ та досліджувати ці моделі засобами математики;
  • виконувати математичні розрахунки (виконувати дії з числами, поданими в різних формах, дії з відсотками, складати та розв'язувати задачі на пропорції, наближені обчислення тощо);
  • виконувати перетворення виразів (розуміти змicтове значення кожного елемента виразу, знаходити допустимі значення змінних, знаходити числові значення виразів при заданих значеннях змінних тощо);
  • будувати й аналізувати графіки найпростіших функціональних залежностей, досліджувати їxні властивості;
  • розв'язувати рівняння, нepiвності та їх системи, розв'язувати текстові задачі за допомогою рівнянь, нерівностей та їxнix систем;
  • знаходити на рисунках геометричні фігури та встановлювати їxнi властивості;
  • знаходити кiлькicнi характеристики геометричних фiгур (довжини, величини кyтiв, площі, об'єми);
  • розв'язувати найпростiшi комбiнаторнi задачі та обчислювати ймовiрностi випадкових подій;
  • аналізувати iнформацiю, що подана в графiчнiй, табличній, текстовій та інших формах.

 

РОЗРАХУНОК КОНКУРСНОГО БАЛУ ВСТУПНИКА У 2015 РОЦІ

 

У 2015 році вступ до ВНЗ проходитиме за процедурою, визначеною новим Законом «Про вищу освіту». Попри те, що загальна структура конкурсного відбору не змінюється, на майбутніх абітурієнтів чекає ряд особливостей.

Як і в попередні роки, конкурсний бал абітурієнта буде формуватися з результатів зовнішнього незалежного оцінювання, результатів творчих чи фізичних випробувань (якщо це визначено у правилах вступу) та балу атестату. Нікуди не зникли і додаткові бали за перемогу у Всеукраїнській олімпіаді чи у конкурсі-захисті наукових робіт Малої академії наук. Також вступникам нараховуватимуться бали за довузівську підготовку.

Щодо новацій

До кожної зі складових конкурсного балу – результатів ЗНО, творчих та фізичних випробувань та балів шкільного атестату –  застосовуватимуться вагові коефіцієнти. Фактично такі коефіцієнти є показниками того, який з компонентів загального конкурсного балу є найважливішим при вступі до конкретного вищого навчального закладу.

Сертифікат ЗНО тепер діє лише один рік. Тобто, якщо випускники минулих років захочуть скористатися при вступі результатами тестування попередніх років, їхні документи не зарахують у Приймальній комісії.

Результати усіх творчих та фізичних випробувань обраховуватимуться як середнє арифметичне за всі етапи, яких не може бути більше трьох. Таким чином, сума балів за творчі конкурси не буде перевищувати 200.

Бал атестату зі школи теж враховуватиметься, причому він знову переводиться у двохстбальну шкалу.. Однак, вага атестату є значно меншою, аніж решти компонентів конкурсного балу, тому не варто поспішати із звинуваченнями на предмет того, що знову оцінки у школі купуватимуться.

Спробуємо це пояснити за допомогою інфографіки