Цікаві задачі
Для 5-7 класів
- Як можна одним мішком пшениці, змоловши її, наповнити два мішки, розміри яких такі ж, як і мішка, в якому знаходиться пшениця?
(Помістити один мішок в інший)
- Два батьки і два сини з’їли за сніданком троє яєць, причому кожному з них дісталося по цілому яйцю. Як це могло статися?
(Це було троє осіб: дід, батько і син)
- Дві бабці вирушили з Москви у Троїцько-Сергієву лавру. Обидві вони пройшли 60 верств. Скільки верств пройшла кожна з них, якщо йшли вони з однаковою швидкістю?
(Кожна пройшла 60 верств)
- Скільки кінців у чотирьох палок? У п’яти палок? А у п’яти з половиною?
(8, 10, 12)
- Як від двадцяти відняти 88 так, щоб залишилось 22?
(ХХ-88=22)
- Які числа більші сто при читанні не змінюються від їх перевертання?
(609, 888, 6969, 69869, …)
- Число 66 вмить збільшіть на половину цього числа.
(Перевернути число, отримаємо 99)
- Число 666 вмить збільшіть у півтори рази.
(Перевернути число, отримаємо 999)
- Розділіть число 188 на дві рівні частини, щоб у кожній з них отримали сто.
(188)
- Розділіть на аркуші паперу число дванадцять на дві рівні частини так, щоб половина цього числа була сім.
(XII)
Для 8-10 класів
- Скільки кінців у п’яти палок? А у п’яти з половиною? А у шести з четвертиною?
(10, 12, 14)
2. Учні розпилюють колоду на метрові куски Відпилювання займає одну хвилину. За скільки хвилин вони розпиляють колоду довжиною 5 метрів?
(за 4 хвилини)
- На поляні поблизу болота паслися протягом однієї години двою однакових коней з однаковим апетитом. Відрізнялися вони один від одного лише тим, що у одного коня хвіст був вдвічі коротший, ніж у другого? Який з коней зів більше трави, якщо вони розпочали і закінчили пастися одночасно?
(Кінь з довшим хвостом зїв більше, так як він мав змогу відганяти мух і оводів, котрі заважали коням пастися)
- Один чоловік купив три кози і заплатив 300 гривень. Запитується: по чому пішла кожна коза?
(По землі)
- Мельник зайшов у млин. В кожному з чотирьох кутків він побачив по три мішки, на кожному мішку сиділо по три кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Запитується, чи багато ніг було у млині?
(Жодної, у кішок лапи)
- Що це може бути: дві голови, дві руки і шість ніг, а в ходьбі лише чотири?
(Вершник на коні)
7. Розділіть число 1888 на дві рівні частини, щоб у кожній з них отримали тисячу.
(1888)
8. На лісопильному заводі машина відпилює кожної хвилини від колоди кусок довжиною в одну десяту аршина. За скільки хвилин така машина розпиляє колоду довжиною в 1 аршин?
(9 хвилин)
9. Зобразіть число 31 шістьма трійками.
(3*3*3+3+3:3; 33-3+3:3; 33-(3+3):3)
10. Зобразіть число 100 чотирма однаковими цифрами.
(99+9:9)